onsdag 6 oktober 2010

Nya sliders. Taggar inför fiske!

Salmo Sliders och en Buster Jerk tror Team Smack på!
Team Smack besökte Ola's Sportfiske för inhandling av diverse jerkbeten och tafsar.
Jag bestämde mig för färgerna Mört och "Skitmört". Kastade bort min Mört sist, overrun och PANG!
Första gången det hände med nya linan... Med detta även en tafs fattigare och dags att köpa nya!

Tycker dessa tafsar fungerar bra. Fast å andra sidan har jag inget att jämföra med då jag bara använt dessa sedan jag började jerkfiska. Men dom är billiga och dom fungerar, varför ska jag då köpa en dyr titaniumtafs med mer krångel och kortare livslängd? Har ni några tips på färdiga tafsar som fungerar bra så kommenter gärna!

Marcus köpte sig även han en Salmo Slider i färgen "Natural Perch" och en Buster Jerk "Nemo/Clownfisk".

Jag ville dock köpa mig ett Tailbete men kunde endast finna en variant och det var en "Apell" som kostade 349:-
Jag har svårt för att betala så mycket för ett bete men nog känns det här med Tail's spännande såhär på hösten.
Får bli att införskaffa sig framöver! Har ni något till salu av sjunkande sort så hör av er!

Nu är det bara invänta Fredagen då det blir att stiga upp tidigt för ett mer seriöst gäddpass. Ser vi fram emot!
Rapport kommer naturligtvis upp här på bloggen.

På återseende!

//Freddy

3 kommentarer:

  1. tipsar om svartzonkers tailbeten och även ace helltail

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Svartzonker har jag hört mycket gott om.
    Ace ska jag kolla upp!

    SvaraRadera
  3. lundgrensfiske har en del helltails

    SvaraRadera